Handelsbetingelser
§ 1 – Generelle oplysninger:
Cloud Zolutions
Kinavej 1C
4200 Slagelse
CVR-nr: 40803793
§ 2 – Priser, betaling og produktbeskrivelser:
Alle priser er opgivet eksklusive moms i danske kroner (DKK) og indeholder gældende afgifter. Der tages forbehold for tastefejl og trykfejl i alt Cloud Zolutions’ markedsføringsmateriale. Der tages ligeledes forbehold for afgiftsændringer, udefrakommende forhold m.v., der har indflydelse på priser og levering af ydelsen herunder kursændringer. Ovenstående gør sig ligeledes gældende i forhold til forhold som rammer Cloud Zolutions i leverandørleddet. Cloud Zolutions forbeholder sig i ovenstående tilfælde retten til at ændre priserne.
Cloud Zolutions forbeholder sig ligeledes retten til at ændre priserne for udbudte produkter og ydelser ved prisændring hos én eller flere af Cloud Zolutions’ underleverandører.
Alle prisændringer kan ske med én måneds varsel til udgangen af en måned.
Cloud Zolutions forbeholder sig retten til én gang årligt med virkning fra 1. januar, at regulere priser og aftalt vederlag med nettoprisindexet.
Ved eventuelle ændringer i priser vil du få direkte besked, såfremt prisændringen kommer til at berøre din aftale med Cloud Zolutions.
Oplysninger, priser og beskrivelser i Cloud Zolutions’ markedsføringsmateriale er alene bindende for Cloud Zolutions såfremt disse fremgår af den fremsendte ordrebekræftelse jf. § 3 – ’afgivelse af ordre’.
Betaling for leverede ydelser og produkter skal ske i henhold til faktura med mindre andet er særskilt aftalt jf. § 3 – ’afgivelse af ordre’. Betaling skal senest ske på den på fakturaen angivne forfaldsdato. For særlige faktureringsbestemmelser for enkelte produkter se § 5-9.
Såfremt levering af produkter eller ydelser bliver forsinket på grund af dine og ikke Cloud Zolutions’ forhold, har du fortsat pligt til at betale den fulde købesum på forfaldsdagen.
§ 3 – Ordre:
Handelsbetingelser og særlige vilkår:
Alle leverancer af varer, software og tjenesteydelser fra Cloud Zolutions er reguleret af nærværende handelsbetingelser.
Handelsbetingelserne er gjort tilgængelige på Cloud Zolutions’ hjemmeside og vil ligeledes blive tilsendt med tilbud og/eller bekræftelsen på din bestilling.
Særlige vilkår for bestemte produkter vil fremgå af vilkårene for det enkelte produkt eller den enkelte ydelse.
Ved levering af software gælder særlige vilkår udover nærværende handelsbetingelser. De særlige vilkår vil blive fremsendt til dig sammen med tilbud eller ordrebekræftelse fra Cloud Zolutions. I tilfælde af modstridende bestemmelser i nærværende handelsbetingelser og særlige softwarevilkår gælder de særlige softwarevilkår for disse bestemmelser.
Ved køb af software kan det være nødvendigt, at du underskriver en særskilt licensaftale. Cloud Zolutions kan i dette tilfælde alene levere disse produkter, såfremt du underskriver licensaftalen.
Du accepterer at modtage korrespondance, herunder faktura og evt. rykkere, fra Cloud Zolutions på den mailadresse som er opgivet i forbindelse med din bestilling af produktet.
Tilbud:
Tilbud afgivet af Cloud Zolutions er gældende 30 dage fra afgivelsen af tilbuddet.
Tilbuddet er ikke forpligtende for Cloud Zolutions førend du endelig har afgivet din ordre hos Cloud Zolutions.
Angivelse af leveringstidspunkt er angivet skønsmæssigt og ikke bindende for Cloud Zolutions se også § 4. Cloud Zolutions bestræber sig på at imødekomme dine ønsker vedr. leveringstidspunkt.
Cloud Zolutions har ret til at sælge de tilbudte produkter og ydelser til anden side frem til din accept af det fremsendte tilbud (mellemsalg).
Tilbud afgivet af Cloud Zolutions er fortrolige og du har pligt til at sikre at hverken hele eller dele af indholdet af tilbuddet bliver offentliggjort eller videregivet til andre end modtageren. Tavshedspligten omkring det af Cloud Zolutions afgivne tilbud omfatter ligeledes medarbejdere hos dig som måtte blive gjort bekendt med indholdet af tilbuddet som led i deres arbejde.
Afgivelse af ordre:
Når du har bekræftet din bestilling hos Cloud Zolutions, modtager du en bekræftelse pr. e-mail snarest muligt. I tilfælde af at du ikke har modtaget en bekræftelse, kan bestillingen ikke anses for gennemført og vi beder dig kontakte os pr. telefon.
Eventuelle særlige vilkår eller specifikke krav skal fremgå af ordrebekræftelsen for at være gældende for den indgåede aftale. Såfremt dette ikke er tilfældet kan særlige krav eller vilkår ikke anses for aftalt mellem dig og Cloud Zolutions.
Ved fejl på den fremsendte ordrebekræftelse skal du tage skriftlig kontakt til Cloud Zolutions straks.
Når du har modtaget ordrebekræftelsen, er dit køb bindende.
Cloud Zolutions er ikke ansvarlig for krav som måtte opstå som et resultat af ukorrekt eller ufuldstændig information, som er fremskaffet af andre end Cloud Zolutions.
Efter aftaleindgåelsen:
Cloud Zolutions er berettiget til at gøre misligholdelsesbeføjelser fx ophævelse af aftaleforholdet eller spærring af abonnementer gældende, såfremt betaling for produkter og ydelser jf. § 2 udebliver, eller anden misligholdelse af aftaleforholdet indtræder. Cloud Zolutions er i denne forbindelse berettiget til at opkræve renter og gebyrer jf. § 10.
Ved ophævelse af aftaleforholdet har du 10 dage fra meddelelsen om ophævelsen af aftaleforholdet til at eksportere/kopiere eventuelle data som du ønsker at bibeholde efter aftaleforholdets ophør.
Cloud Zolutions har ved berettiget mistanke om misligholdelse af aftaleforholdet fx insolvens eller indledning af tvangsopløsning ret til at kræve at der stilles fornøden sikkerhed for betalingen. Såfremt sikkerhed for betaling ikke stilles ved påkrav herom har Cloud Zolutions ret til at levere aftalen for endnu ikke leverede produkter og ydelser.
Du er ikke på noget tidspunkt berettiget til at tilbageholde hele eller dele af købesummen eller foretage modregning i købesummen i forbindelse med eventuelle fordringer mod Cloud Zolutions.
Vi gør opmærksom på, at Cloud Zolutions ikke er erstatningsansvarlig for tab som følge af usædvanlige omstændigheder og som hindrer, fordyrer eller besværliggør aftalens opfyldelse, når disse ligger uden for Cloud Zolutions’ kontrol og først er opstået efter aftalens indgåelse. Her tænkes bl.a. men ikke udelukkende på fx strejker, brand, krig, oprør, indre uroligheder, vejr- og naturkatastrofer, valuta restriktioner, offentlig beslaglæggelse, import- og eksportforbud, afbrydelse af energiforsyning, væsentlige pris- eller afgiftsforhøjelser, produktions- og leveringsvanskeligheder, tekniske afbrydelser eller forstyrrelser/problemer på Cloud Zolutions’ server eller services, tekniske afbrydelser eller forstyrrelser/problemer på offentlige myndigheders servere eller services eller andre situationer som ikke kan bebrejdes Cloud Zolutions. Ovenstående gør sig også gældende såfremt en af ovenstående situationer indtræder hos en af Cloud Zolutions’ underleverandører.
Cloud Zolutions tilstræber i ovennævnte tilfælde at sikre normal drift så hurtigt som muligt.
Hvis Kunden opretholder Global Administrator-rollen i Microsoft 365 eller foretager ændringer i systemets opsætning, sikkerhedspolitikker eller konfigurationer uden for Cloud Zolutions’ kontrol, fraskriver Cloud Zolutions sig ethvert ansvar for fejl, driftsforstyrrelser, datatab eller sikkerhedsbrud, der helt eller delvist kan henføres hertil.
Cloud Zolutions kan ligeledes ikke holdes ansvarlig for tab, fejl eller uautoriseret adgang, som opstår som følge af, at Kunden giver tredjemand adgang til de leverede produkter, systemer eller ydelser – herunder, men ikke begrænset til, brugere, konsulenter, softwareleverandører eller andre parter, som Kunden selv autoriserer.
Support i forbindelse med fejl eller sikkerhedshændelser, der kan henføres til ovenstående forhold, afregnes efter gældende timepris.
Cloud Zolutions kan alene være erstatningsansvarlig for tab opstået på baggrund af mangelfuld rådgivning såfremt det udtrykkeligt fremgår af ordrebekræftelse og faktura, at Cloud Zolutions har/skal yde rådgivning og du særskilt har betalt Cloud Zolutions for dette. Cloud Zolutions kan ikke gøres ansvarlig for mangelfuld rådgivning som følge af urigtige eller mangelfulde oplysninger som du har videregivet til Cloud Zolutions i forbindelse med rådgivningen.
Du er forpligtet til at sikre at Cloud Zolutions’ produkter og ydelser anvendes på en måde som er loyal overfor Cloud Zolutions, og som ikke skader Cloud Zolutions’ navn, omdømme eller goodwill eller som er i strid med lovgivningen.
§ 4 – Levering og rettigheder:
De leverede produkter og ydelser forbliver Cloud Zolutions’ ejendom indtil den fulde købesum er betalt. Cloud Zolutions er ligeledes indehaver af alle rettigheder som står i forbindelse med de leverede produkter og ydelser indtil den fulde købesum er afregnet.
Cloud Zolutions kan i forbindelse ved køb med ejendomsforbehold som ovenfor beskrevet kræve at du forsikrer de leverede produkter hos et anerkendt forsikringsselskab. Forsikringens dækningsomfang samt forsikringsbetingelserne skal godkendes af Cloud Zolutions.
Cloud Zolutions er til enhver tid berettiget til at overdrage sine rettigheder i henhold til aftaleforholdet helt eller delvist til tredjemand. Det samme gør sig gældende i forhold til en eventuel ejendomsret, Cloud Zolutions måtte have over de leverede produkter eller den leverede ydelse.
Du må ikke udlåne eller udleje Cloud Zolutions’ produkter eller løsninger til 3. mand så længe disse forsat er Cloud Zolutions’ ejendom. Du er ej heller berettiget til at overdrage produkter eller løsninger til 3. mand.
Du bibeholder ejerskab og disponeringsretten over dine data som indlæses i Cloud Zolutions’ produkter. Ved ophævelse af aftaleforholdet henvises til § 3 – ’efter aftaleindgåelsen’.
Produkter og ydelser leveres direkte fra lager.
Enhver angivelse af forventet leveringstidspunkt er fastsat skønsmæssigt og ikke bindende for Cloud Zolutions.
Cloud Zolutions er berettiget til uden ansvar at udskyde tidspunktet for levering såfremt situationer som beskrevet under § 3 – ’efter aftaleindgåelsen’ indtræder, eller der på anden måde indtræder force majeure eller forhold, som Cloud Zolutions ikke er herre over.
I tilfælde af forsinkelse er du ikke berettiget til at hæve købet, med mindre forsinkelsen er konkret væsentlig for dig og derudover ville være væsentlig for en kunde i almindelighed.
Risikoen for de leverede produkter og ydelser overgår til dig ved din modtagelse af produkterne og ydelserne.
Ved levering med Cloud Zolutions’ fragtmand overgår risikoen for de leverede produkter og ydelser til dig ved din modtagelse af produkterne og ydelserne på bestemmelsesstedet. Cloud Zolutions sørger i dette tilfælde for forsikring af transporten. Du skal selv afholde omkostningerne til fragt med Cloud Zolutions’ fragtmand.
Hvis du selv afhenter produkterne på Cloud Zolutions’ lager eller selv står for transport med egen fragtmand overgår risikoen til dig når du modtager produktet på lageret. Cloud Zolutions har intet ansvar overfor dig eller tredjemand i forbindelse med transporten eller eventuelle skader som måtte opstå på produkterne i forbindelse hermed.
For ordre med fysiske varer, pålægges et ekspeditionsgebyr på 100,- eksl. moms.
§ 5 – Særligt om abonnementer:
Abonnementer faktureres forud for den aftalte periode for en periode med mindre andet er særskilt aftalt. Den aftalte periode vil fremgå af ordrebekræftelsen jf. § 3.
Abonnementer fornyes automatisk for en ny periode svarende til den tidligere aftalte medmindre gyldig opsigelse modtages jf. § 12.
§ 6 – Særligt om support:
De angivne takster for support er gældende inden for normal arbejdstid:
Mandag-fredag fra kl. 08:00 til kl. 16:00
Support efter de ovenfor angivne tidspunkter tillægges yderligere 100 % af den angivne takst og debiteres dermed med 200 % af den angivne takst.
Benyttelse af kontakt til Cloud Zolutions’ support uden for normal åbningstid vil uanset anledningen medføre en opkrævning på kr. 1.000,00, samt et minimumsforbrug på 2 timer, som takseres som ovenfor angivet. Opkrævningen på kr. 1000,00 vil ikke ske, såfremt det er særskilt aftalt, at opkald til Cloud Zolutions’ vagttelefon indgår i din supportaftale jf. § 8.
Eventuel ventetid fx pga. manglende software, adgang til udstyr eller lignende som forhindrer supportkonsulenten i at udføre opgaven afregnes ligeledes efter den gældende takst.
Support afregnes pr. påbegyndt halve time ved udført support fra Cloud Zolutions kontor, mens support på kundens adresse afregnes pr. påbegyndt hele time.
Alle henvendelser til Cloud Zolutions vil blive betragtet og behandlet som køb af Cloud Zolutions’ bistand/support med mindre henvendelsen kan henføres til en forudbetalt ydelse.
Cloud Zolutions kan tilbyde konfigurationsydelser i overensstemmelse med producentens retningslinjer. Konfigurationsydelser som udføres efter dine anvisninger og som ikke er i overensstemmelse med producentens retningslinjer udføres alene på dit ansvar og eventuelt erstatningsansvar kan i denne forbindelse ikke gøres gældende overfor Cloud Zolutions. Cloud Zolutions stiller ikke garanti for konfigurerede produkter.
§ 7 – Særligt om klippekort:
Køb af klippekort faktureres ved din bestilling heraf.
Konsulentbistand udført af Cloud Zolutions kan betales med klippekortet. Arbejde udført af eksterne konsulenter kan ikke betales med klippekortet.
Klippekort er gældende i 2 år efter fakturadato. Klippekortet kan ikke refunderes eller overdrages.
§ 8 – Særligt om supportaftaler / IT aftaler:
Supportaftalen skal fremgå af ordrebekræftelse/faktura jf. § 3 for at kunne anses som værende aftalt mellem parterne.
Medmindre andet fremgår af kundens tilbud eller faktura, løber aftalen med en bindingsperiode på 3 måneder, som automatisk fornyes løbende med 3 måneder ad gangen, indtil aftalen opsiges.
For Cloud Office-abonnementer gælder en bindingsperiode på 12 måneder, som følger kalenderåret. Aftalen fornyes automatisk for yderligere 12 måneder, medmindre den opsiges rettidigt, hvilket er senest den 1. december.
Enhver part kan opsige aftalen skriftligt. Opsigelsen træder i kraft efter udløbet af den gældende bindingsperiode og løber herefter til periodens udgang. Kunden er forpligtet til at betale for abonnementet i hele bindings- og opsigelsesperioden, uanset om tjenesterne benyttes eller ej.
Cloud Zolutions kan ophæve aftalen med øjeblikkelig virkning ved væsentlig misligholdelse fra kundens side.
- undlader at foretage nogen betaling til Cloud Zolutions, når den forfalder, og en sådan undladelse fortsætter i en periode på 10 arbejdsdage efter skriftlig meddelelse fra Cloud Zolutions til Kunden om en sådan undladelse; eller
- bryder enhver anden bestemmelse i denne aftale. Umiddelbart efter udløbet eller ophævelsen af denne aftale eller på anmodning fra en af parterne, skal den anden part
- returnere alt udstyr, der er leveret af den anden part; og
- ophøre med at bruge og permanent slette alt software og andre computerprogrammer installeret eller leveret af den anden part.
Særligt om Fri support ydelser:
Cloud Support Plus aftale
Support ydes udelukkende fra Cloud Zolutions’ kontor og inden for normal arbejdstid. Aftalen er omfattet af fair use-princippet.
Supporten dækker brugerens computer og tilbehør.
- Der er fri e-mail-support, mens telefonsupport afregnes efter forbrugt tid.
- Support leveres efter best effort, og alle ændringer i konfigurationer faktureres efter forbrugt tid.
- Onsite-support på kundens adresse afregnes ligeledes efter forbrugt tid.
Cloud Support Premium aftale
Support ydes fra Cloud Zolutions’ kontor inden for normal arbejdstid og er omfattet af fair use-princippet.
Aftalen dækker brugerens computer og tilbehør.
- Der er fri telefonsupport.
- Support leveres efter best effort, og alle ændringer i konfigurationer faktureres efter forbrugt tid.
- Onsite-support på kundens adresse afregnes ligeledes efter forbrugt tid.
Cloud Support Max aftale
Support ydes fra Cloud Zolutions’ kontor inden for normal arbejdstid og følger fair use-princippet.
Aftalen dækker brugerens computer og tilbehør.
- Der er fri telefonsupport, og support henvendelser prioriteres over øvrige kunder.
- Support leveres efter best effort, og alle ændringer i konfigurationer faktureres efter forbrugt tid.
- Onsite-support på kundens adresse afregnes ligeledes efter forbrugt tid.
Cloud Page Supportaftale
Support ydes fra Cloud Zolutions’ kontor inden for normal arbejdstid og er omfattet af fair use-princippet.
- Der er fri e-mail-support, mens telefonsupport afregnes efter forbrugt tid.
- Support leveres efter best effort, og alle ændringer i konfigurationer faktureres efter forbrugt tid.
- Onsite-support på kundens adresse afregnes ligeledes efter forbrugt tid.
Telavox og Hablar Supportaftale
Support udføres fra Cloud Zolutions’ kontor i normal arbejdstid og følger fair use-princippet.
- Der er fri telefonsupport.
- Support leveres efter best effort, og alle ændringer i konfigurationer faktureres efter forbrugt tid.
- Support på kundens lokale udstyr såsom netværksudstyr, IP-telefoner og mobiltelefoner er ikke inkluderet.
- Onsite-support på kundens adresse afregnes ligeledes efter forbrugt tid.
Fiber Supportaftale
Ved fejl på fiberforbindelsen skal kunden kontakte fiberudbyderen direkte.
Cloud Zolutions kan bistå med fejlsøgning indenfor normal åbningstid, men support på kundens adresse afregnes efter forbrugt tid.
§ 9 – Særligt om cloud ydelser:
Levering af cloud ydelser sker hos en af Cloud Zolutions’ underleverandører.
For levering af cloud ydelser gælder underleverandørens betingelser som kan udleveres ved henvendelse til Cloud Zolutions.
Cloud Zolutions gør opmærksom på, at din adgang til IT-løsningen kan blive afbrudt som følge af forebyggende vedligeholdelse eller forhold som ligger uden for Cloud Zolutions’ kontrol. Cloud Zolutions ApS fraskriver sig i denne forbindelse ethvert ansvar og henviser til § 3 – ’efter aftaleindgåelsen’ og almindelige bestemmelser om force majeure.
Cloud Zolutions han ikke gøres ansvarlig for manglende backup i eventuel nedetid for cloudløsningen.
Cloud Zolutions gør opmærksom på, at såfremt du anvender krypteringsnøgler, så kan disse ikke genskabes såfremt de mistes. Cloud Zolutions er ikke ansvarlig for tab af data som følge af tab af din krypteringsnøgle.
§ 10 – Renter og gebyrer:
Ved manglende betaling eller betaling efter forfaldsdagen, er Cloud Zolutions berettiget til at opkræve renter i overensstemmelse med renteloven frem til betalingstidspunktet.
Cloud Zolutions beregner en rente på 2 % pr. påbegyndt måned fra forfaldsdatoen.
Cloud Zolutions er berettiget til at opkræve rykkergebyr på kr. 100,00 samt kompensationsbeløb på kr. 310,00 i overensstemmelse med rentelovens bestemmelser herom.
§ 11 – Reklamationsret:
Produkterne leveres med den reklamationsret som producenten tilbyder Cloud Zolutions. Du kan ikke påberåbe dig yderligere reklamationsret end den som producenten har stillet overfor Cloud Zolutions. Når en eventuel garantiperiode er udløbet bortfalder ethvert mangelsansvar for Cloud Zolutions.
Du skal straks efter modtagelsen af produkterne undersøge disse for eventuelle fejl og mangler.
Reklamationer skal ske i overensstemmelse med købelovens regler. Reklamationen skal ske straks og ikke senere end 5 hverdage efter levering eller udførelse af arbejdet.
Reklamationer skal ske ved direkte skriftlig henvendelse til Cloud Zolutions med beskrivelse af problemet.
Cloud Zolutions har ret til at afhjælpe eventuelle mangler. I dette tilfælde kan du ikke på baggrund af de påberåbte mangler hæve aftaleforholdet eller kræve forholdsmæssigt afslag i prisen.
Reklameres der over en mangel som det viser sig Cloud Zolutions ikke er ansvarlig for, skal du betale for den af Cloud Zolutions forbrugte tid i forbindelse med manglen efter Cloud Zolutions’ til enhver tid gældende takster.
Cloud Zolutions er ikke ansvarlig for skader som det leverede produkt forårsager på:
- Fast ejendom eller løsøre når skaden sker efter risikoens overgang jf. § 4.
- Produkter fremstillet af dig eller hvor dine produkter indgår eller følgeskader på fast ejendom og løsøre hvor disse produkter og de af Cloud Zolutions leverede produkter indgå.
Cloud Zolutions kan ikke gøres erstatningsansvarlig for produkterne eller rådgivning med mindre der er indtrådt grov uagtsomhed eller forsæt.
Cloud Zolutions er ikke i nogen sammenhæng erstatningsansvarlig for evt. tabt fortjeneste, tabt avance, tabte besparelser, tab af goodwill, tab af data eller andre indirekte tab. Cloud Zolutions er heller ikke ansvarlig for lignende tab, der skyldes manglende mulighed for anvendelse af det købte produkt.
Cloud Zolutions’ erstatningsansvar ved opfyldelse eller manglende opfyldelse af aftalen er begrænset til direkte skader/tab og er begrænset til det beløb, der er faktureret for den ydelse, der forårsager skaden/tabet. Dette gælder uanset årsagen til tabet/skaden og uanset kravets art.
Såfremt tredjemand fremsætter erstatningskrav mod Cloud Zolutions er du forpligtet til straks at give Cloud Zolutions besked herom.
§ 12 – Opsigelse eller ændring af aftaleforholdet:
Begge parter kan opsige løbende aftaleforhold med tre måneders varsel til udgangen af en måned. Opsigelse skal være skriftlig.
Abonnementer kan opsiges senest én måned før udløbet af den igangværende abonnementsperiode. Såfremt opsigelse modtages senere end én måned før udløbet af den igangværende abonnementsperiode vil abonnementet automatisk blive forlænget med en tilsvarende abonnementsperiode jf. § 5, og du vil være forpligtet til betaling herfor. Opsigelse af abonnementer skal ske skriftligt til support@cloudzolutions.dk. Du bærer selv risikoen for en eventuel forringelse af sikkerhed eller driftssituation i forbindelse med opsigelse eller lukning af dit abonnement. Såfremt du ønsker at bibeholde data som er indlæst i Cloud Zolutions’ løsning efter aftaleforholdet er ophørt skal du selv forestå eksport/kopiering af disse oplysninger fra Cloud Zolutions’ platform inden aftaleforholdets ophør medmindre det er aftalt at Cloud Zolutions skal forestå denne opgave.
Supportaftaler kan opjusteres fra måned til måned. Nedjusteringen af supportaftaler kan ske med 3 måneders varsel til udgangen af en måned. Supportaftaler kan opsiges med 3 måneders varsel til udgangen af en måned. Opsigelse skal ske skriftligt.
Cloud Zolutions er berettiget til at opsige aftaleforholdet uden varsel ved din konkurs eller insolvens.
Opsigelse skal af begge parter ske skriftligt.
Genoptagelse af tidligere afsluttede samarbejder – uanset om samarbejdet blev afsluttet ved opsigelse, ophævelse eller spærring af adgang – skal ske på fornyede aftalevilkår.
Skulle situationer som beskrevet i § 3 – ’efter aftaleindgåelsen’ afsnit 5 indtræde, er parterne såfremt tilstanden varer i ud over 3 måneder berettiget til at hæve aftaleforholdet for så vidt angår eventuelle efterfølgende leveringer. Parterne skal såfremt én af den ønsker at gøre brug af denne ret skriftligt give den anden part besked herom straks.
§ 13 – Behandling af og beskyttelse af personoplysninger:
For at du kan handle hos Cloud Zolutions, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn (CVR-nr. samt udskrift af tegningsberettigede fra CVR-registeret)
Adresse
Telefonnr.
E-mail adresse
De personoplysninger som modtages fra af jer i forbindelse med indgåelsen af aftalen samt yderligere personoplysninger som måtte fremkomme, i forbindelse med jeres benyttelse af produkter m.v. hos Cloud Zolutions, bliver behandlet af Cloud Zolutions som dataansvarlig i Cloud Zolutions´s databaser.
Formålet med behandlingen af dine personoplysninger er (i) at kunne opfylde den aftale du har indgået med os i forbindelse med køb af produktet.
Retsgrundlaget for behandlingen af personoplysningerne er således opfyldelse af den/de aftaler du måtte indgå med os.
Du har efter databeskyttelsesforordningen er række rettigheder bl.a. til adgang, berigtigelse, indsigt, indsigelse og sletning af personoplysninger. Såfremt du ønsker at gøre brug af en af disse rettigheder bedes du kontakte os pr. mail som angivet ovenfor med angivelse af ”Persondata anmodning”. For at vi kan behandle din anmodning skal du ligeledes sende dokumentation for din identitet.
Du har samtidig ret til at klage over behandlingen af dine personoplysninger. Du kan læse mere om retten til at klage på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk.
Udveksling af oplysninger:
Vi videregiver alene dine oplysninger til tredjeparter i det omfang det er nødvendigt for at vi kan opfylde den aftale vi har indgået med dig.
Vi overlader herudover personoplysninger om dig til relevante samarbejdspartnere, som efter aftale med os behandler personoplysninger på vores vegne og efter instruks fra os. Alle data opbevares indenfor EU/EØS, og der er indgået databehandleraftaler i henhold til reglerne herom.
Opbevaring af dine oplysninger:
Vi opbevarer dine oplysninger 2 år efter at det sidste kundeforhold med dig er ophørt. Herefter slettes eller anonymiseres dine data.
§ 14 – Tavshedspligt:
Cloud Zolutions iagttager altid fuld tavshedspligt i forhold til de oplysninger og informationer, som Cloud Zolutions måtte få kendskab til via deres udførelse af de aftalte opgaver for kunden, og samtlige Cloud Zolutions´s medarbejdere er udtrykkeligt og skriftligt pålagt tavshedspligt herom.
§ 15 – Lovvalg og værneting:
Tvister mellem parterne som ikke kan løses i mindelighed skal afgøres under anvendelse af dansk ret ved retten i Næstved.
Den internationale købelov (CISG) finder ikke anvendelse på aftaleforholdet.
Sidst opdateret: 01.12.2025


